Firmy i usługi

Konferansjer na imprezy firmowe ‒ czy warto zatrudnić taką osobę?

Przepis na udaną imprezę firmową, formalną konferencję, czy niezobowiązujące spotkanie dla zespołów, jest jeden ‒ odpowiednia osoba prowadząca! Nawet najlepiej zorganizowane wydarzenie nie obejdzie się bez „frontmana”, czyli konferansjera, który tak pokieruje imprezą i jej poszczególnymi elementami, że na długo pozostanie ona w pamięci osób biorących w niej udział. 

Czym zajmuje się konferansjer na imprezy firmowe?

Można porównać go do dyrektora zarządzającego eventem, firmową imprezą. Jest on łącznikiem pomiędzy widownią, gośćmi a występującymi na scenie prelegentami. To od niego zależy, jak dobrze będą bawić się uczestnicy spotkania, to on podczas przygotowań poznaje firmę, jej pracowników, konkurentów, firmowy żargon i anegdoty z nią związane. 

To także on ma pochowane w rękawie asy, które pozwalają mu prowadzić wydarzenie w sposób niezapomniany. Bez wątpienia jest to osoba o wielu talentach, która jest po trochu komikiem, krasomówcą, gawędziarzem, psychologiem oraz specjalistą od wystąpień i nawiązywania relacji. Można tak wymieniać bardzo długo, ponieważ każdy konferansjer ma swój wypracowany styl działania.

Prowadzenie eventów ‒ po czym poznać specjalistę?

Jak zostać konferansjerem? Tego zawodu można się wyuczyć, ale nie ma tutaj jednej ścieżki kariery. Konferansjer z wieloletnim doświadczeniem, który jest cenionym w branży specjalistą – Maciej Kautz, opowiada, że pierwsze kroki stawiał na scenie w 2000 roku, gdy jako uczeń szkoły podstawowej musiał poprowadzić pierwszą uroczystość. 

Od tej pory ma w portfolio już kilkadziesiąt wydarzeń. No właśnie, specjaliści mają na swoim koncie wiele imprez i eventów, wydarzeń firmowych i prywatnych. Nie można być dobrym konferansjerem, gdy tak naprawdę nie prowadzi się kolejnych imprez. Warto więc szukać osób, które, jak Maciej Kautz, mogą pochwalić się szerokim doświadczeniem i wiedzą. 

Jak pracują konferansjerzy?

Praca specjalisty składa się z kilku etapów. Każdy konferansjer oczywiście ma swój plan, ale można przyjąć, że kilka elementów jest podobnych niezależnie od tego, z kim pracujemy. Oto one:

  • Przygotowania przed występem ‒ by je przeprowadzić, potrzebne są wszelkie informacje dotyczące wydarzenia, osób biorących w nim udział itd., które zbiera konferansjer. 
  • Przygotowanie scenariusza ‒ czyli rozpisanie planu wydarzenia na poszczególne etapy.
  • Przedstawienie scenariusza do akceptacji osobie lub firmie zamawiającej ‒ to czas i miejsce na uwagi i poprawki. Warto pamiętać, że każdy konferansjer zostawia sobie odrobinę miejsca na improwizację, dzięki czemu wydarzenia nabierają charakteru. Wiąże się to z tym, że prowadzący będzie współpracował z różnymi osobami i czasem musi dopasować się do chwili.
  • Próby ‒ czasami zdarza się, że znajduje się przestrzeń i na nie. Pozwala to zbliżyć się do zespołu już na wczesnym etapie przygotowań do wydarzenia.
  • Dzień wydarzenia ‒ konferansjer często jest na miejscu nieco wcześniej. Rozmawia za kulisami z technikami, osobami występującymi. Skraca dystans i buduje relacje, rozładowując jednocześnie stres kolejnych mówców.
  • Show ‒ to wszystkie elementy eventu, podzielone na trzy etapy, na które składają się wstęp, punkt kulminacyjny i zakończenie.
  • Pożegnanie i obsługa poeventowa ‒ to czasem spotkanie z gośćmi oraz widownią czy też inne umówione z zamawiającym świadczenia.

Konferansjer jest twarzą Twojego eventu

Jak widać, praca prezentera, który występuje na scenie przed publicznością, nie zaczyna się i nie kończy w dniu eventu. To złożony proces, który pokazuje, jak wiele zależy od jego osoby. Im bardziej wczuje się on w sytuację, tym większa pewność, że wszytko pójdzie z planem, nawet podczas zdarzeń losowych.

You may also like

Leave a reply