Jakość obsługi IT, szczególnie usług świadczonych przez zewnętrznych, bardzo doświadczonych partnerów rośnie właściwie z roku na rok, co potwierdzają statystyki sektora e – commerce i niektóre badania prowadzone przez instytucje publiczne. Czy outsourcing IT potrafi pomóc działalnościom gospodarczym wypracować zupełnie nowe perspektywy i w pewnym sensie wymusić przewagę konkurencyjną? Poniżej kilka ciekawych informacji o zagadnieniu.
Od czego zależy jakość outsourcingu IT?
Przede wszystkim jakość outsourcingu IT zależy od rozbudowanych kompetencji zespołu, ale też od czasu reakcji na zgłoszone usterki. Outsourcing IT dysponuje przedstawicielami mobilnymi do realizacji stacjonarnych napraw, ale też pracownikami odpowiedzialnymi za zdalne wsparcie. Najczęściej wystarczy telefon, żeby zewnętrzny ekspert podpiął się do pulpitu pracownika i przeanalizował problem. Outsourcing IT łączy zatem zalety obsługi zdalnej i stacjonarnej, mocno doraźnej. Przedsiębiorstwa nie muszą utrzymywać własnej załogi IT, ale rozliczają się na fakturze VAT, co prowadzi długoterminowo do obniżenia kosztów specjalistycznego zatrudnienia. Outsourcing IT ocenia się poza tym na podstawie certyfikatów, uprawnień, dotychczas zrealizowanych projektów. Nie chodzi o ilość certyfikatów, ale bardziej o jakość i możliwość realnego przedstawienia kompetencji w skomplikowanych projektach. Dobra obsługa IT udoskonala nawet procesy biznesowe, relacje z klientami, poprawia płynność przechowywania wrażliwych danych i wpływa na ogólne bezpieczeństwo poruszania się w sieci.
Dlaczego warto zainteresować się rozwojem technologicznym w firmach?
Outsourcing IT poprzez dynamiczny rozwój kompetencji wprowadza przy okazji zupełnie nową jakość w przedsiębiorstwach zainteresowanych podobnym wsparciem. Taka symbioza opłaca się ostatecznie konsumentom, bo uzyskują ciągły dostęp do lubianej infrastruktury i dokonują zakupów w przemyślanych i odpowiednio zabezpieczonych aplikacjach, a to zaledwie początek zalet. Jednym słowem outsourcing IT się opłaca.