Pracodawca ma obowiązek zaopatrzyć swoich pracowników w odzież roboczą w sytuacji, gdy ubrania osobiste pracowników mogą się zniszczyć albo zabrudzić podczas pracy. Wówczas jedną z opcji jest zakup odzieży roboczej – BHP z logo. Czy warto?
Jakie funkcje ma odzież robocza?
Głównym zadaniem odzieży roboczej jest zapewnienie bardziej komfortowej i bezpiecznej pracy. Ubrania te dobierane są wtedy indywidualnie do zajmowanego stanowiska, aby odpowiadać potrzebom pracowników oraz wymogom pod kątem BHP, czyli bezpieczeństwa i higieny pracy.
Jednak ochrona i wygodna nie są wyłącznymi funkcjami, jakie mogą pełnić ubrania robocze. Dodatkowo mogą one również mieć funkcje reklamowe. Dzięki temu firma może budować swoją rozpoznawalność i sprawić, że będzie ona postrzegana jako bardziej profesjonalna, rzetelna i godna zaufania.
Na jakich stanowiskach sprawdzi się odzież robocza z logo?
Ubrania z logo mogą być wykorzystane na wielu stanowiskach pracy. Na ich zakup decyduje się zatem wiele firm – nie tylko duże przedsiębiorstwa, lecz też mniejsze firmy.
Odzież robocza najczęściej używana jest na stanowiskach pracy w branżach jak branża budowlana, wykończeniowa, instalacyjna, remontowa, produkcyjna, ale również może być ona zastosowana w wielu innych obszarach.
Pracodawca może zaoferować ubrania robocze pracownikom pracującym w sklepie czy też w punkcie usługowym – dzięki temu, że mają oni takie same ubrania, mogą wtedy budować wizerunek firmy profesjonalnej. Poprzez udostępnienie odzieży roboczej z logo pracodawca może wtedy także uniknąć sytuacji, gdy pracownik przyszedłby do pracy w ubraniach nie do końca dopasowanych do jego stanowiska.
Zatem odzież robocza niekoniecznie musi być przekazywana pracownikom na tych stanowiskach, na które wskazują przepisy. Pracodawca może także sam wybrać taką odzież po to, aby pracownicy mogli uzyskać odpowiednie ubrania także w wielu innych firmach.
Jakie ubrania robocze mogą mieć logo?
Obecnie różnorodna odzież robocza BHP może być wykończona logo firmy. Jakie ubrania najczęściej poddawane są personalizacji?
- Koszulki t-shirt – jednymi z najczęściej personalizowanych ubrań są klasyczne koszulki z krótkimi rękawkami.
- Koszulka polo – to bardziej elegancki wariant koszulki do pracy, dzięki kołnierzykowi wygląda lepiej na wielu stanowiskach, na których ważna jest atrakcyjna prezencja, na przykład w sklepach.
- Polar – bluza polarowa może być także wykończona logo. Wtedy najczęściej stosuje się technologię haftowania albo naszywania naszywek z logo firmy.
- Kurtka – często także pracownikom udostępnia się kurtki z logo firmy, które doskonale sprawdzają się wtedy, gdy praca wykonywana jest na zewnątrz.
- Czapeczki z daszkiem – wśród akcesoriów najczęściej personalizuje się czapeczki z daszkiem.
Jak wykonuje się logo na odzieży roboczej?
Logo na odzieży roboczej może być wykonane w różnych miejscach, przykładowo nadruk może być umieszczony zarówno na przedzie, jak i na tyle koszulki albo kurtki. Wtedy zwykle mniejszy znak umieszczany jest na przedzie, a większy na tyle, na przykład mogą towarzyszyć mu także napisy wskazujące na profil działalności firmy.
Druga kwestia to technika wykonana personalizacji. Najczęściej stosuje się wtedy nadruki, które pozwalają na wykonanie trwałego, odpornego na pranie znakowania. Druga opcja to hafty – najczęściej są one używane na polarach, ale mogą także nadać elegancki wygląd koszulkom polo. Można także zastosować personalizację polegającą na wykonaniu naszywek, które następnie umieszcza się na różnych ubraniach.
Gdzie zamówić odzież roboczą z logo?
Odzież robocza ze znakowaniem, czyli z logo jest możliwa do zakupu w wielu firmach, także online. Do jej wykonania należy dostarczy
projekt graficzny.