Email marketing to przede wszystkim oczekiwania, a to od Ciebie zależy, jak je określisz. Jeśli Twoje wezwanie do działania jest silne, a follow-up konsekwentny, to możesz liczyć na udany mailing reklamowy.
Jeśli jednak obiecasz, że będziesz wysyłał jeden e-mail tygodniowo, a zamiast tego będziesz wysyłał je codziennie, to nastawiasz się na porażkę. Wręcz przeciwnie, jeśli ktoś oczekuje codziennych aktualizacji lub krytycznych aktualizacji produktu, a Ty nie wywiązujesz się z tego zadania, to prawdopodobnie w takim przypadku będzie równie zdenerwowany. Dlatego właśnie pierwszy follow-up email jest tak kluczowy dla sukcesu Twoich działań email marketingowych.
Wyślij email wprowadzający
Dla przykładu, oto podstawowy e-mail powitalny z Airbnb do nowego gospodarza. Wyjaśnia on podstawy procesu i tego, czego możesz oczekiwać od Airbnb. Firma Spotify wysyła podobny email, który potwierdza subskrypcję i informuje, czego mogą się spodziewać.
Prawie wszyscy dostawcy usług e-mail dają Ci możliwość stworzenia zautomatyzowanej sekwencji powitalnej, więc skorzystaj z niej. Początkowy follow-up e-mail powinien być wysłany natychmiast, jako sposób na przedstawienie się i opisanie, co planujesz zrobić z adresem e-mail nowego subskrybenta.
Nie atakuj od razu
Mailing reklamowy nie prowadzisz tylko dla przyjemności. Za pomocą tego masz angażować klientów i zwiększać sprzedaż. Przejście z listy mailingowej, która dostarcza mnóstwo darmowych wartości, na listę, która sprzedaje produkt za pieniądze, może być trudnym zadaniem.
Aby zrobić to efektywnie, warto zawczasu pomyśleć o swoim pitchingu. Jeśli masz zamiar wyrobić sobie nawyk częstego sprzedawania, spróbuj postawić się w sytuacji czytelnika. Zadaj sobie pytanie, czy Twój przekaz jest spójny z oczekiwaniami, które postawiłeś. Jeśli to możliwe, zrozum, czym klient interesował się wcześniej i wyślij podobne oferty.
Ci, którzy wysyłają ślepe oferty, są o wiele bardziej narażeni na utratę zgody na kontynuowanie takich działań. Pamiętaj tylko, że lista mailingowa jest aktywem i lepiej jest zachować ostrożność niż grać na luzie i lekkomyślnie. Platforma Vivasend.pl pozwoli zawczasu planować wysyłane treści.