E-mail nadal pozostaje jednym z najczęściej używanych środków komunikacji na całym świecie. W rzeczywistości w zeszłym roku liczba użytkowników poczty elektronicznej przekroczyła 3 miliardy. Przewiduje się jednak, że liczba ta wzrośnie do ponad 4 miliardów użytkowników do roku 2023. Być może wynika to z faktu, że współczynnik otwarcia e-maili na ogół wynosi 82%, co czyni go jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do każdego.
Co więcej, firmy rozwijają się dzięki e-mailom, wykorzystując program do mailingu. Szczególnie jeśli obejmują one marketing e-mailowy i zwrot z inwestycji. Dzieje się tak, ponieważ za każdego dolara wydanego na marketing e-mailowy można spodziewać się zwrotu średnio 41 dolara. Ale aby napisać profesjonalną wiadomość e-mail, należy przestrzegać kilku zasad. W tym artykule otrzymasz kilka prostych porad.
Określ cel wiadomości e-mail
Spersonalizowane treści są świetne, ale jeszcze lepsze, jeśli wiesz, dlaczego wysyłasz e-mail. Oczywiście, że chcesz, aby odbiorca przeczytał go. Jednak mając na uwadze jasny cel, czytelnikowi łatwiej będzie się zorientować, czego od niego oczekujesz.
Program do mailingu może być bardzo skutecznym narzędziem, za pomocą którego wyodrębnisz cel wysyłanej wiadomości. Uwzględnij wszystko, co pomogłoby w realizacji celu wiadomości. Na przykład, jeśli chcesz, aby odbiorca podzielił się swoją opinią na temat określonego produktu lub usługi, ważne jest, aby pozwolić tej osobie zrozumieć, dlaczego wysyłasz wiadomość, oraz jakie jest znaczenie ich odpowiedzi.
Określ grupę docelową
Kto jest Twoją grupą docelową? Rozważ tę część uważnie, ponieważ ton Twojego e-maila powinien odpowiadać odbiorcom, do których chcesz dotrzeć. W przypadku profesjonalnych e-maili chcesz, aby e-mail był dopracowany, ściśle formalny i bez cienia kolokwializmu.
Zastosuj odpowiednią etykietę
Program do mailingu oferuje mnóstwo profesjonalnych etykiet e-mailowych. Jedną z najważniejszych rzeczy do zapamiętania jest uprzejme powitanie. Ponadto ważne jest, aby wysyłać profesjonalne e-maile w odpowiednim czasie. Pamiętaj, że nie wysyłasz e-maila do bliskiego przyjaciela ani rodziny. Profesjonalna wiadomość e-mail wymaga przestrzegania formalnych warunków.