E-biznes

Jakie usługi oferuje agencja kreatywna i kiedy skorzystać z jej pomocy?

Czy wiesz, czym zajmuje się agencja kreatywna? Wiele osób ma problem z tym, aby określić zakres jej pracy. Nie wszyscy wiedzą też, czym różni się agencja kreatywna od agencji reklamowej czy graficznej. Dopiero, gdy na przykład zaczynamy szukać specjalistów, którzy zajmą się prowadzeniem działań marketingowych naszej firmy, zaczynamy zauważać pewne niuanse. Jeżeli jesteś właśnie na etapie takich poszukiwań, to świetnie trafiłeś – nasz artykuł będzie odpowiedzią na Twoje pytania i wątpliwości. Zapraszamy do lektury!

Agencja reklamowa – czym się zajmuje?

Chociaż w teorii agencje reklamowe to takie firmy, które zajmują się projektowaniem i realizacją kampanii reklamowych (ale też pojedynczych reklam) z wykorzystaniem różnorodnych nośników, to w praktyce agencją reklamową nazywa się wszystkie podmioty, które zajmują się świadczeniem usług marketingowych. A w zakres usług marketingowych zaliczamy nie tylko wszystko to, co bezpośrednio związane z reklamą, ale też np. tworzenie treści, komunikatów, strategii, pozycjonowanie. Tak więc to, co warto pamiętać w kontekście agencji reklamowej to fakt, że często tego określenia używamy zamiennie do określenia „agencja marketingowa”.

Agencja reklamowa może specjalizować się w konkretny obszarach lub na przykład formatach – niektóre z nich specjalizują się typowo w social mediach, inne w działaniach off-line, a jeszcze inne w brandingu czy organizacji eventów. Choć wiele gałęzi marketingu łączą pewne zasady, które są uniwersalne, to wiele kwestii też je różni. Dlatego praktycznie każda dziedzina marketingu ma swój wyspecjalizowany rodzaj agencji reklamowej. Oczywiście, cel jest zawsze jeden – pomoc marce w wykreowaniu spójnego wizerunku i zwiększeniu sprzedaży.

Agencja kreatywna – czym różni się od reklamowej?

Jeszcze do niedawna, rzadko można było spotkać się z określeniem „agencja kreatywna”. Zmieniło się to, ale nadal wiele osób ma problem, aby „rozgryźć”, czym tak właściwie jest agencja kreatywna i kiedy powinni wybrać ją zamiast np. tradycyjnej agencji reklamowej.

Na czym polega główna różnica między „zwykłą” a kreatywną agencją reklamową? Uwagę należy przede wszystkim zwrócić na określenie „kreatywna”. Chociaż ostatnimi czasy przymiotnika tego używa się przy każdej możliwej okazji, to nie zawsze jest jasne, co miałby on oznaczać. Kreatywna, czyli jaka? Taka, która na pierwszym miejscu stawia niebanalne rozwiązania i twórcze myślenie.

Uważa się też, że tradycyjna agencja reklamowa (jak sama nazwa wskazuje) zajmuje się sprawami czysto reklamowymi. Tak więc zamówić można tam np. stworzenie ulotek, plakatów czy też spotów do radia lub telewizji. Z kolei agencja kreatywna ma o wiele szerszy zakres działań, a najczęściej skupia się na tych związanych z siecią. Dzięki umiejętności wykorzystania jej zasięgu, specjaliści są w stanie rozpropagować firmę i zbudować świadomość marki. Stworzą pomysł na prowadzenie kampanii, a następnie skutecznie wprowadzą go w życie.

Dlaczego agencja kreatywna to coraz częstszy wybór?

Nietrudno zauważyć, że klienci, którzy chcą wypromować swoje firmy coraz częściej wybierają właśnie agencje kreatywne. Stawiają na nie szczególnie ci, którzy uważają, że social media i Internet w ogóle to te miejsce, gdzie chcą być widoczni. Na co zwrócić uwagę podczas wybierania specjalistów, którzy zajmą się działaniem na rzecz naszej firmy? Decyzja może sprawić niemały kłopot. Przede wszystkim warto przyjrzeć się dotychczasowym realizacjom agencji. Czy projekty są zaskakujące, robią wrażenie na odbiorcy? Dobra agencja kreatywna powinna dostosowywać swoje projekty zarówno do profilu klienta, jak i do najnowszych trendów.

You may also like

Leave a reply

More in E-biznes